luni, 12 mai 2008

la cirese, varianta rromani

la cati morti in accidente am vazut, credeam ca nu ma mai sensibilizeaza nimic, ca sunt blindat. uite ca viata iti rezerva tot felul de prilejuri de intristare, intersectari cu tot felul de grozavii mai rele decat intalnirea cu moartea. sambata am plecat cu cleme la boranesti - ne sunase viceprimarul ca nu mai stie ce sa faca cu bandele de pustani rromi - da' hai sa nu o mai dau de gard, TIGANI. boranestiul e departe, nu prea eram dispus sa consum benzina de juma' de milion, dar cleme are nasul fin la subiecte si am plecat. pe drum ne-a sunat viceprimarul (care nu era in localitate): "vedeti ca daca se intampla ceva vin cu o echipa de jandarmi". mai sa fie!
am ajuns. oamenii calcati de hoti ne asteptau la poarta - ii anuntase primarul ca venim. batrani toti. cleme a coborat, eu am intors masina ca sa pot demara mai repede in caz ca vom avea probleme. stiam ca boranestiul e sat de tigani. apoi am coborat si eu si m-am apucat de pozat - oamenii, casele, floricelele din gradini, ce pozez eu de obicei. case ca in povesti, gradinitele cu flori, pomii plini de fructe. si aici am ciulit urechea la povestea batranului: tiganii venisera la furat de...cirese. cand mosul a iesit afara din casa sa vada ce se imtampla, l-au pocnit cu o scandura din gard peste fatza. baba lui l-a ridicat de jos, l-a readus in simtiri, a sunat la salvare si s-a dus cu el la spital la urziceni. la doctor, ca asa stie romanul sa faca, se duce la doctor - care doctor il panseaza si-l trimite la 2 noaptea acasa pe mos (care inca nu era prea constient) cu recomandarea sa vina a doua zi la pansat.
povestea nr. 2 - un tanar care locuieste singur se duce la serviciu si seara nu mai gaseste in casa nimic - nici butelie, nici covoare, nimic din ce mai avea omul prin casa mai de doamne ajuta.
povestea nr. 3, multiplicata la zeci de gospodarii: batrana din imagine este atacata in ianuarie si i se fura toate pasarile din ograda - vecinii pun mana de la mana si-i dau babutzei unul o gaina, unul un cocos; face baba 10 gaini in curte si acum 2 saptamani o calca tineretul de culoare din nou, lasand-o cu gospodaria goala.
mama m-a invatzat sa fiu om de omenie. tolerant cu toata lumea, deci si cu tziganii, ca "sunt si ei oameni". m-am straduit, ba chiar am fost indragostit candva de doinitza, nepoata mamei zena. ce te faci insa cu 99 % dintre ei? sa nu-l invoci pe antonescu? sa nu-ti doresti (macar) sa fie cu totii sterilizati? sau poate sa se dea o lege ca in china, sa n-ai voie sa faci mai mult de 1-2 copii? orice om lucid isi da seama ca in 10-15 ani astia vor fi mai multi decat romanii... si ne mai lamentam ca le e scarba europenilor de noi... cand de fapt ar trebui sa ne fie si noua. iata-ma si rasist...

later edit: uitasem cireasa de pe tort: raspunsul comandantului politiei judetene: "lasa, dom'le, ca nu e chiar asa..." da' cum e shefu? i-au batut babutzele pe tigani? ori s-au dus, organizate in cete, sa fure din gospodariile negrilor....oops, care gospodarii? poate din corturi?


































































2 comentarii:

Anonim spunea...

nu va mai mirati...pentru (aproape)toti militienii din zona de vest a judetului ,,nu e nici o problema''...toate e frumoase si la locul lor...inclusiv la boranesti.

teo spunea...

nu pot sa cred ca sunt atatea probleme in boranesti. tocmai imi spusese cineva ca si-a luat un teren acolo, si ca NU sunt probleme in sat. ma batea si pe mine gandul sa fac o investitie de genul asta.., acum parca nu-mi vine.